Гүүр инженерийн мэдлэгийн санд

Wednesday, October 18, 2006

Japanese Business Manners - Business Conversation

Business Conversation-ий үед баримтлах хэвшмэл ёсууд :

- Ярихдаа :
  • Зорилгоо зөв тодорхойлж, ярианыхаа гол гол point-уудаа хооронд энгийн цэвэрхэн уялдуулан ярих
  • Чухал point-уудыг баталгаажуулан хэлж байх. Үүнд : 5W2H (When, Who, Where, What, Wht, How, How much) -ийг мөрдлөг болгоно
  • Дууны өнгө болон ярих хурдаа хамгийн тохиромжтой хэмжээнд байлгахын сацуу үгээ тод хэлэх
  • Ярилцаж байхдаа ярианд оролцогч бусад талуудын байр суурийг байнга анхааралдаа авч байх
  • Тэнд байгаа бүх хүнд ойлгогдохуйц тийм үгсийг сонгон авч хэрэглэх (хамаагүй мэргэжлийн үгс болон гадаад үгсийг замбараагүйгээр хольж хэрэглэвэл үл ойлголцол үүснэ)
  • Хэнтэй ярьж байгаагаасаа хамааруулаад хэрхэн яаж харьцахаа тохируулах (жишээ нь үйлчлүүлэгчтэй, даргатайгаа, хамтран ажиллагсадтайгаа гэх мэтээр өөр өөрөөр харьцана.)
  • Өөртөө итгэлтэйгээр бүх үгээ тод цэвэр хэлэх
- Сонсохдоо :
  • Анхааралтай сонсож яригдаж байгаа зүйлийг зөв ойлгох
  • Ярьж байгаа хүний зүг харан ойлгож байгаа гэдгээ илэрхийлэхийн тулд байнга толгой дохих
  • Яриаг нь тасалдуулахгүй байх
  • Хэрвээ чухал гэж үзвэл ажил хэрэгт холбогдолтой асуултыг л асуух
  • Тухайн хүний ярианд дурдагдсан чухал гэж үзсэн point-уудыг байнга баталжуулан авч байх
Үүнд нэг зүйлийг тодруулахад Японд ямар хүн хэнтэй ярьж байгаагаасаа хамаараад хүндэтгэлийн үгийг өргөнөөр хэрэглэдэг. Эдгээр хүндэтгэлийн үгсийг keigo хэмээн нэрлэх бөгөөд дотроо Sonkeigo, Kenjogo, Teineigo гэж 3 янз. Тайлбарлавал :
  • Sonkeigo : Өөрөөсөө албан тушаал өндөр эсвэл нийгмийн статус өндөр хүмүүстэй харьцахдаа хэрэглэх үгс
  • Kenjogo : Өөрөөсөө өндөр зэрэглэлийн хүнд өөрийн тухай ярихдаа хэрэглэх үгс
  • Teineigo : Бусад хүмүүсийн зүг хандан ярихдаа хэрэглэх эелдэг үгс

No comments: